Životní styl
Paleolitická dieta – zázračná novinka nebo jen nový název?
V poslední době se jako „žhavá novinka\" objevila v médiích tzv. paleo dieta, nazývaná rovněž dieta podle jeskynního muže, paleolitická dieta apod. Je založená na myšlence, že naše současná strava obsahuje...
Celý článek
Čím nás krmí dr. Campbell a spol.?
Čínská studie amerického dietologa C. Campbella je senzací, která přitahuje obrovskou pozornost. Současně se ale objevila i řada těch, kteří se závěry studie polemizovali či naplno nesouhlasili. Jak je to tedy...
Celý článek
Jaká je úloha rizikových faktorů při vzniku infarktu?
Ohromná studie loni ukázala, že čím více rizikových faktorů ICHS máme, tím menší máme riziko, že zemřeme na první infarkt myokardu. Jak to?
Celý článek
Jsou ženy otráveny kouřením ještě více než muži?
V posledním čísle jednoho z nejprestižnějších lékařských časopisů vyšel článek zabývající se vlivem kouření na srdeční příhody odděleně u žen a mužů. Hlavní pozornost byla věnována již dlouho...
Celý článek
Vitamin D: proč je tak důležitý?
Poznatky posledních desetiletí ukazují, že vitamin D je důležitý nejen pro kosti, ale hraje roli i ve snižování rizika nádorových, autoimunitních a srdečně-cévních onemocnění. Tajemství vitaminu D spočívá...
Celý článek




